رئیس اتحادیه املاک مشهد گفت: مبلغ وام مسکن که به 35 و 50‌میلیون تومان افزایش یافته موجب رونق بازار مسکن می‌شود؛ اما افزایش این تسهیلات به گونه‌ای نیست که افزایش ناگهانی قیمت خانه را در برداشته باشد.

عابدزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،افزود: افزایش وام مسکن در شهرهای کوچک کمک خوبی برای خانه‌دار شدن آن‌هاست؛ اما در شهری همچون مشهد افزایش قیمتی را ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: اگر بازار با رکود همراه باشد و برخی بر این رکود دامن زنند و دولت نیز تسهیلاتی برای خرید مسکن ارائه نکند، بازار مسکن بیش از پیش با رکود همراه می‌شود، مسئله‌ای که می‌تواند موجب کاهش فرصت‌های شغلی در جامعه شود.

رئیس اتحادیه املاک مشهد با اشاره به زمزمه‌های ایجاد صندوق پس‌انداز مسکن بیان کرد: براساس اظهاراتی که در رسانه‌ها منتشر شده است، افرادی که قصد وام گرفتن از این صندوق را دارند، باید سه سال منتظر بمانند، مسئله‌ای که موجب می‌شود، کسی که وام مسکن دریافت کرده چندان قدرت خرید نداشته باشد.

وی ادامه داد: اگر هر ساله قیمت مسکن فقط20درصد افزایش یابد، این به معنی افزایش 60درصدی قیمت‌ها در سه ‌سال آینده است؛ به عبارتی افزایش وام مسکن بعد از سه سال نمی‌تواند موجب خانه‌دار شدن مردم شود.

برچسب ها: افزایش ، وام ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.